Reklama míří na český Instagram

Reklama už na Instagramu nějaký čas existuje. Daří se jí skvěle a tak není žádný důvod, aby se nedostala ke všem uživatelům na světě.

Již 30. září se začne prodávat reklama na Instagramu i v Česku. Doposud byl u nás Instagram jedinou sociální sítí bez reklam. To se koncem měsíce změní.

Již před rokem se totiž začalo s nasazováním zkušebních reklamních systémů, které by byly omezeny regionálně i funkčně. Fakt že Facebook koupil Instagram za astronomickou cenu, znamenalo jediné. Každý dolar bude chtít zpátky a hodně navíc k tomu.

Důležité je,  jakým způsobem bude z recenzentů peníze odčerpávat. Zadavatelé reklamy nyní mají k dispozici obdobný reklamní systém, jaký je na Facebooku.

V systému je možné zvolit, zda chce inzerent cílit i na Instagram. Je také možné vybrat požadované cílové skupiny.

V současné době je možnost zadávat reklamy již do 30 zemí. Koncem měsíce se zpřístupní globálně, takže i v České republice.

Jak bude reklama vypadat? Půjde o vložené placené příspěvky, které budou mít označení jako “Sponsored”. Taková reklama může obsahovat obrázek, nebo video do 30 sekund.

Další možností bude takzvaný “carousel ads”. V tomto případě půjde o několik fotek za sebou. Speciální produkt je “Marquee”, tedy reklama na nejrůznější události. Takovou reklamu v minulosti využila například TV stanice Fox v čase, kdy uváděla nové řady seriálů.

Hlavním cílem  bude pošťouchnout uživatele Instagramu k prokliku na web. Možností bude ale více. Například stažení aplikací, nebo zhlédnutí videa.

Jak si povedou reklamy na Instagramu? Bezesporu skvěle.


Photo Credit: Images_of_Money via Compfight cc

About The Author