Jak vznikl Instagram? Od nuly až k Facebooku

Jak vznikl Instagram? Od nuly až k Facebooku

Instagram slouží lidem především ke sdílení fotografií, a to v originálním čtvercovém formátu, často se zajímavými uměleckými filtry. Jeho tvůrcem je Kevin Systrom, který má oblibu v historických fotografiích. Dle toho jsou i upraveny zmiňované filtry.

Prvním projektem Systroma byla hned po vystudování vysoké školy služba Burbn, která fungovala na principu sdílení polohy, podobně jako dnes Foursquare. Na tento projekt vyhrál dotaci 500 tisíc dolarů, měl tak dobrý základ pro vznik Instagramu, na kterém spolupracoval spolu s Mikem Kriegerem. Aplikace poprvé vyšla 6. října 2010 v Apple App Store, dnes je již dostupná i pro Android a Windows Phone.

Již nedlouho po vstupu na trh využívalo Instagram přes milion lidí po celém světě a jejich počet stále narůstal. Pro lepší funkci přidali vývojáři do aplikace takzvané hashtagy, které zlepšují orientaci v množství příspěvků. Komunita uživatelů se dále rozrůstala, spolu s nimi se plnil i obsah. Při pěti milionech uživatelů Instagram zaznamenal cca 150 milionů fotografií. Po investici sedmi milionů dolarů Instagram stále roste, čítá již přes deset milionů uživatelů a čísla se neustále zvyšují. Vzápětí přichází vydání aplikace verze 2.0, která obsahuje řadu nových funkcí. S upgradem aplikace se Instagramu dočkali i uživatelů Androidu, jen za první den si ji stáhlo přes milion lidí.

V současnosti jsou čísla týkající se Instagramu ještě zajímavější. Kupříkladu měsíčně je na Instagramu aktivních 150 milionů uživatelů po celém světě, kteří denně přidají 55 milionů fotografií a udělí 1,2 bilionu lajků. A počet fotografií nahraných na Instagramu od jeho počátku? To číslo vás možná překvapí, ale dle zdrojů je na Instagramu již 16 bilionů sdílených fotek. Nepředstavitelné, že?

Na scénu přišel Facebook se závratnou nabídkou

Začátkem roku 2012 se začíná proslýchat, že Facebook má zájem Instagram koupit. Nebyl by to první pokus o koupi Instagramu, nikdy však ke konečnému obchodu nedošlo. Až nyní. V dubnu 2012 Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku, oznamuje veřejnosti, že koupil Instagram za jednu miliardu dolarů.

Odkoupení Facebookem uživatele Instagramu příliš nenadchlo, čekali zhoršení služeb a používání vůbec. Jejich obavy se vyplnily poměrně brzy, 18. prosince 2012 oznámil Instagram změnu podmínek. Jednalo se vlastně o aktualizaci klauzulí o používání fotografií. Nové podmínky měly vlastníkům Instagramu (tedy Facebooku) umožnit používat veškeré sdílené fotografie ke své reklamní činnosti, a to bez jakéhokoliv honoráře, a dokonce i bez informování vlastníka autorských práv, tedy uživatele. To vzbudilo velkou nevoli a protesty.

Instagram tak své rozhodnutí nakonec přehodnotil a ponechal v platnosti původní pravidla. Byl to sice vstřícný krok, ale již nezachránil vše. Instagram opustilo zhruba 25 % uživatelů, v čele s National Geographic, který měl na této síti statisíce fanoušků. I přes tento neúspěch zůstává však Instagram jedničkou mezi sociálními sítěmi, které místo slov využívají fotek či videí.

About The Author

Related Posts