Instagram a kouzelný hashtag

Hashtag? Cesta i pohled do celého světa

Hashtag – slovo, které mnohým možná nic neřekne. Sociální sítě jsou ho však plné a jen těžko by bez hashtagů fungovaly na stejném principu jako dosud. Jedná se o slovo označené na začátku křížkem (#). Takto označené slovo je pak celosvětově považováno za jakési klíčové označení příspěvku, podle kterého lze na sociální síti najít podobné příspěvky a filtrovat tak pouze informace, které Vás zajímají. Hashtagem se může stát jakékoliv slovo, záleží na každém uživateli, jaká slova chce mít u svého příspěvku jako klíčová.

Ukažme si užití hashtagu na názorném příkladu: vyfotíte pěknou fotku svého auta, kterou byste se rádi pochlubili na sociální síti. Jelikož chcete, aby Váš příspěvek vidělo co nejvíce lidí, přidáte k němu klíčová slova. U každého slova přidáte na začátek #, aby se proměnilo v magický vyhledávací nástroj. V našem případě se jako klíčová slova hodí například auto, vůz či car (z anglického jazyka – car = auto). Uvedená slova tedy pod příspěvek napíšeme stylem #auto, #vůz, #car. A je hotovo. Pokud bude nyní kdokoliv hledat tato slova, zobrazí se mu i Váš příspěvek. Uvidí ho tak mnohem více lidí než třeba pouze Vaši přátelé.

Podívejme se na krátkou statistiku pěti nejpoužívanějších hashtagů. Naprostým favoritem je hashtag #love, který má ke dni vydání článku připsáno 664 559 278 použití. Zajímavé je, že druhý nejpoužívanější tag – #instagood – má 301 923 656 použití, tedy ani ne polovinu toho, co zaznamenal hashtag #love. Tím však takto propastné rozdíly končí a další hashtagy jsou si poněkud blíže. Třetímu místu dominuje #me s počtem užití 285 515 784, další je pak hashtag #tbt, který uživatelé použili v 257 637 034 případech. Páté místo obsadil hashtag #follow, který napočítal 248 197 245 příspěvků.

Hashtag jako mocný nástroj pro komunikaci

Hashtagy neslouží jen pro zábavu a sdílení příspěvků mezi co nejvíce lidí, je to i dobře použitelný nástroj pro komunikaci v různých situacích. Hashtagy se v posledních několika letech rozšířily například při sdílení informací ohledně různých světových katastrof. Jednou z nejznámějších katastrof, u které hashtagy sehrály velkou roli, je hurikán Sandy. V roce 2012, kdy tento hurikán zasáhl pobřeží Severní Ameriky, pomohl hashtag #HurricaneSandy sledovat situaci v místě neštěstí lidem po celém světě. Pomocí tohoto hashtagu totiž lidé přítomní v místě neštěstí přidávali každou chvíli nové informace a fotografie. Přispěl také k pomoci v nejhůře zasažených místech a ke komunikaci mezi oběťmi neštěstí a jejich rodinami.hastag_hurica

Hashtag #HurricaneSandy, zdroj: Instagram

Nemusí se ale jednat jen o smutné události, hashtagy své místo nalezly též v politice, a to především při volbách. Známým je například hashtag #iranelection, přes který se sdílely informace a novinky z protestů v Íránu. V Česku se pak do politiky dostal hashtag poprvé v roce 2013, a to při příležitosti předčasných parlamentních voleb. Jednalo se o hashtag #Volím_pravici, který vytvořila ODS. Ve volební kampani se dostal dokonce až na billboardy.

Po celém světě je velice oblíbeným hashtagem #followfriday, který každý pátek přidávají uživatelé sociálních sítí k doporučením, koho sledovat. Lidé se tak díky tomuto hashtagu dostanou k zajímavým příspěvkům a lidem, o kterých by jinak nevěděli.pravice

Hashtag #Volím_pravici, zdroj: Instagram

 

Jak je vidno, hashtag v dnešní době není jen obyčejné označení klíčového slova, ale mocný nástroj pro komunikaci bez nadsázky s celým světem. Proto je tolik oblíbený u běžných uživatelů, ale i u firem či světových hvězd, které prostřednictvím sociálních sítí šíří informace o své osobě a hashtagy jim jejich propagaci velice usnadňují.

About The Author

Related Posts